söndag 2 december 2018

vilsamt


Jag mediterar varje kväll nu, och somnar fint. Sover tungt och hårt. Gör jag ingen annan träning tar jag mig en riktigt rask långpromenad varje dag. Ibland väljer jag mitt eget sällskap framför andras - även när det kanske är mot bättre vetande, eller jag missar något roligt - för att jag bara inte orkar med. Jag stickar, jag läser och jag pysslar här hemma. Lyssnar ganska mycket på musik. Den energi jag har lägger jag framförallt på min familj. Det är ibland ett lite ensamt liv, och ibland känner jag mig asocial. En som kan välja att ställa sig utanför. Men jag tänker att det kanske ändå kommer att vända framöver. Att jag ska bli mer energisk igen. Att saker och ting ska bli roliga. Till dess hushållar jag med mig själv. Ägnar mig åt stillsamma nöjen och aktiviteter som skapar mer energi än de ger.

Helgen har varit mycket egentid, men också övernattningsbesök och heldagsskoj med Sigrun och ett besök på adventskonsert i Börringe kyrka, med kollektivet. Till Sigges lycka sjöng de, till slut, We Wish You A Merry Christmas som hon gått och sjungit på hela helgen. Den ska tydligen också framföras på förskolans Luciafirande, nästa vecka. Sigrun säger också att hon ska sjunga "Halluja". Jag sjöng Cohens ljuvliga låt för henne och hon såg helt oförstående ut. Men när jag sedan drämde i med Händels Halleluja lyste hon upp. Om förskolan har gett sig på att framföra den med knattar mellan tre och sex år blir det sannerligen minnesvärt...

Inga kommentarer: