måndag 16 december 2019

waiting to exhale


Förra veckan: massor på jobbet. Förutom allt annat, revidering av omdömen och planering med min vikarie. På kvällarna sticka klart små julklappar, hämta de små på förskolan, vara med på Luciafirande där... och så en ganska tyst och stillsam helg. Somnade i soffan på eftermiddagarna.

Den här veckan: påställt på jobbet och en del saker jag behöver orka med på eftermiddagar och kvällar. Inga stora saker, men veckohandla, slå in lite julklappar, komma ihåg att köpa julgrupp till Floyds dagmatte och till den snälla kvinnan som låter mig låna hennes bekväma parkering så ofta (skönt när man ska ut och in med bilen att inte alltid behöva baxa in den i det trånga garaget med sitt knasiga lås), hämta de små på förskolan (inklusive middag och läggning) på onsdag, dammsuga och tänka över packningen som ska med upp till Värmland över själva julen. Julfika med Linus och Nathalie på lördag. Som det är nu får jag dela upp aktiviteterna under veckan. Annars orkar jag inte. Det är tyvärr sant. Det ska bli så otroligt skönt med ledighet att jag faktiskt inte riktigt vågar tänka på det, för då börjar jag nog gråta. Och börjar jag gråta kanske jag inte kan sluta?

(en fantastisk röst har tystnat... vila mjukt...)

Inga kommentarer: