onsdag 8 januari 2020

en ledighet senare

Ringsegård. 2019-12-26
Jullovet kom och gick. Första lördagen förberedde jag lite mat, städade och hade Linus och Nathalie hemma en stund på kvällen, innan jag på söndagsmorgonen körde upp till Värmland. Andra lördagen hade jag en hel latdag för mig själv, här hemma. Den gick åt till att sova i soffan, sticka och ta Floyd på flera korta promenader - ungefär som nu i måndags, Trettondagen. Alla andra dagar har jag inte vilat även om de inte heller varit alltför slitsamma. Men det har varit firande och fikor och familjen och pyssel och några långkörningar och påhälsning, med bullbak och utflykt, av Sigrun, och sedan en god vän från Emmajävlaboda och whatnot. Igår var det jobb, med lite planering tillsammans med vikarien och skrivande av en triljard omdömen.

Imorse sjukskrev jag mig, äntligen. Nu har jag tretton dagar att verkligen försöka sova mer, förbereda en del praktiska saker inför hemkomsten och i största allmänhet inte vara helt slut innan operationen. Vi får se hur det går. Jag tycker jag skött det snyggt idag och det firar jag med att gå på en stunds stickcafé, ikväll. Givetvis fullpetad med smärtstillande...

Värst av allt är kanske ändå att det känns som att hjärnan kokat ihop...

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

kram Magda. Det ska bli bra nu <3

Anonym sa...

Ja, det ska det! Kram! :)