onsdag 23 februari 2022

sister morphine

Målet...
Opererades i måndags eftermiddag. Nedsövd. Kände mig ganska optimistisk på uppvaket. Sedan gick all lokalbedövning etc ur. Igår ångrade jag operationen. Hade så ont att jag bara ville gråta och bli nersövd igen. Matilda hämtade mig och stannade med mig tills idag. Ljuvligt. Jag har fortfarande överjävligt ont, sådär så att jag mår illa, men det går. Det SKA gå. Jag har fått korttidsverkande morfin och får väl bestämma mig för om jag ska ta det inför rehabövningarna eller om natten så jag kan sova.

Jag kan i alla fall skriva lite idag. Igår orkade jag inte ens prata. Jag tror jag ska försöka lyssna på ljudbok idag, när Matilda kört hem. Om jag orkar. 

Fifan vad jag är klen... :(

Sister Morphine - Marianne Faithful

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på!

<3

ming wan lee sa...

Nej, du är verkligen inte klen, Magda. Skitstark är du! Det går, det måste gå. Kram!

Anonym sa...

TACK, Ming! Känner mig dock ganska slak... KRAM! <3