söndag 13 mars 2022

tråkigt

Torvald har gjort en fin present till mig.

Jag har tråkigt. Jag gör mina övningar. Stickar. Ser på olika teveserier. Nyheter två gånger om dagen, inte mer. Lyssnar på poddar och ljudbok (Just nu Uppdrag: Hail Mary av Andy Weir). Pratar med familjen i telefon och med vänner via chattar.  Har mindre ont, men  behöver fortfarande allt mitt alvedon och en morfintablett därtill, på morgoen. Svullet, ömt, stelt och eländigt. Men jag ser pyttesmå framsteg ändå. Två veckor till och sedan hoppas jag kunna ta hem Floyd. Och om tre veckor kanske jag får köra bil, igen? Det vore fint. Jag är trött på att sitta här inne och att den enda utevistelsen blir en kryckrunda varje dag. Ibland kommer Matilda förbi med något av barnen. Det är små glädjestunder.

Imorgon ska jag till Hässleholm och bli av med agrafferna. Kanske blir det lite bättre sedan?

Inga kommentarer: