onsdag 14 september 2022

sämst i klassen?


Haha... så himla kass jag är på att skriva här. Jag vet inte riktigt vad det berorpå. Kanske att jag inte tycker jag har så mycket att säga och att livet är rätt enahanda? Men... riktigt så är det ju ändå inte. Är jag mer aktiv på andra sociala medier? Nej, inte det heller. Lägger inte jättemycket tid på dem. 

Hur eller hur gick semestern kvickt, som alltid. Jag hade några riktigt sköna sista veckor i Värmland, Dalarna, Hälsingland och Härjedalen på roadtrippen som innefattade både besök hos familj och vänner och en veckas tur med underbara vännen Netti och hennes husvagn och alla våra hundar (fyra inalles). Något vandrande i fjäll kunde det inte bli, då mitt nya knä inte riktigt gillar sådant. Framförallt inte att gå nerför... Men vi gick i skogen, lätt kuperad terräng och vi gjorde annat som att se oss om och njuta av fantastisk natur. Härliga samtal också. 

Och knät fortsätter ju så sakteliga att läka ihop. Nu kan jag gå både uppför och nerför i trappor och jag känner att musklerna blir allt starkare också. Jag kan också gå allt längre sträckor vilket gör underverk för min själ.


Arbetet är igång igen och jag kan bara krasst konstatera att jag inte mår optimalt i detta. Det är inte helt enkelt att sätta fingret på saker och ting. En underliggande stämning? Jag vet inte riktigt, men något är det. Jag ser hur de av mina kollegor som är kvar verkar känna av något, de också. Men vi pratar inte om det. Och kanske är det lika bra, det. Jag tänker köra samma motto som förra året - good enough - och fokusera på undervisningen.

Bra saker i mitt liv är min familj och mina vänner. Hunden. Naturen. Stickningen (ibland... just nu håller jag på med ett projekt som inte blir bra, trots att jag tagit upp och gjort om sex gånger...). Böckerna och musiken. Jag hoppas snart ha såpass ork med knät att jag kan gå på konserter igen. Det vore väldigt roligt - och välbehövligt.

Nå, detta var en kort uppdatering. Jag lovar inte bot och bättring. Men om jag kommer på något bra tema att hålla bloggen kring kanske uppdateringarna blir fler... ;)




Inga kommentarer: