måndag 8 maj 2023

neverending...

Jag sitter här i min soffa och slötittar på någon YouTubekanal. Jag tvingar mig till det. Jag har lackat naglarna så jag inte ska kunna göra så mycket just nu. Min inre påpiskare är inte nöjd med att jag rättat klart nationella-prov-uppsatserna, varit på en lång lunchrunda med hunden, vid havet, bakat en driva bullar, kört en maskin tvätt och varit en sväng på stan för att köpa något till Mike på hans födelsedag (som är imorgon) och tagit en ordentlig eftermiddagsrunda med hunden, i parken, också. Så här sitter jag och övar. På att vara tillfreds med dagens insats. Och sedan, när nagellacket torkat ska jag fortsätta sticka på mitt projekt - som just nu är att faktiskt tillverka en islandskofta med extra allt, till min Johanna. Det är ju liksom inte att lata sig, det heller.

Jag behöver jobba med mig själv.


Vortex - Jinjer

Inga kommentarer: