lördag 27 december 2014

the bare necessities

På Facebook ser jag att min äldsta och min yngste, tillsammans med svärson och god vän, njuter snö och sol i Trysil. Mellantjejerna är hemma i Oslo respektive på semester i Bangkok (sista dagen) och alla verkar må gott. Bra. Då är jag nöjd.

Själv trotsade jag ett par minusgrader och ett tveksamt snöfall och sprang en halvmil. Fifan vad det var jobbigt att andas in kalluften. I övrigt gick springandet fint och det kändes bra att jag bröt vilodagssviten. Fyra latdagar får räcka. Nu kör jag vidare. I morgon ska jag träna något annat, tänker jag.

Planen för dagen var att göra så lite som möjligt, men vissa saker är helt enkelt nödvändiga, så som lätt proviantering, körande av några maskiner tvätt samt uraskning av pannan och påfyllning av pellets. Bortsett från detta myser jag i sköna fåtöljen, dricker te och lyssnar på Leonard Cohen. Nu ska jag se Djungelboken på teve. Visserligen har jag den på DVD och kan se den när jag vill, men det blir liksom aldrig av. Det får bli en av dagens höjdpunkter. En annan blir Downton Abbeys julspecial.

Ungefär så ser min tredjedag jul ut. Lugn, skön och utan större åthävor. Bra nog.


Inga kommentarer: