tisdag 14 juni 2016

knyta ihop

Det är klart det blev en riktig mysfestival. Att bo med Netti är vilsamt och galet roligt. Att Danne och Ola dessutom delade camp med oss ett par dygn gjorde ju knappast saken sämre. Det har såklart blivit såväl asgarv, grymma musikupplevelser (Hawkwind och Uncle Acid, vilka var orsaken till min fredagsbiljett, levererade något så ini helvete), allvarliga samtal, nattliga jam i Camp Onedin, lättsinnigheter, pannkakor hos Älvda[r]lingarna, sena nätter (alt. tidiga morgnar... än orkar jag vara uppe till fem och härja...), mycket kramar och kära återseenden och dessutom närkontakt med en viss Ricard... Heh.  Det skulle bli mitt allra sista SRF-år. Verkligen. Hävdade jag med emfas. Och sedan bokade vi ändå om campingplatsen till nästa år. Joråsåatte...

Och så tillbaka i den s k "verkligheten" med sista lektionerna för i år, ett par betyg som hivas in i sista minuten och så ta tag i studentförberedelserna, avslutningen för ettor och tvåor och försöka komma på ett sätt att spara alla mina tankar och idéer så att jag kan ta vara på dem till hösten och använda dem...

Tog tag i träningen igår också, efter att det blivit ett uppehåll på grund av resor och festivalande. Det kändes precis hur skönt som helst att vara tillbaka på gymmet och idag tänkte jag klivit upp fem och sprungit mig en runda, innan jobbet, med si det gick dock inte. Kroppen min ville stanna kvar i sängen och efter en kort förhandling beslutades att det får bli en sväng ikväll, i stället.


1 kommentar:

ming wan lee sa...

tacka vet jag sköna, eteriska män...! ;)

alldeles, alldeles underbart Magda, nu är det "bara" slutspurten kvar!