måndag 26 juni 2017

resa i midsommartid

Sommarjenny!
Jag är hemma igen efter några dagar med Johanna, Jenny och Kristofer, i Oslo. Om vår samvaro har haft ett tema har det varit de goda, fina samtalen. Vi har hunnit stadsstrosa, hänga på balkong, takterass, i park och på mysiga uteserveringar. Det har varit en fin midsommarfest och vi har spelat mölkki. Men framför allt har det varit så många sköna samtal, både med varandra och med gästerna på midsommarfesten. Jag har ju nästan glömt hur det är att sitta ner runt ett matbord, till exempel, och ha intressanta och spännande samtal med middagsgästerna - och inte bara By- och jobbskvaller, vilket tyvärr ofta blir fallet när jag umgås med aldrig så vänskapliga arbetskamrater.

Och det har, förstås, varit kärlek och många kramar. Jag önskar jag kunde träffa mina fina norgeflickor oftare. Och Jennys sambo Kristofer, också. Grym kille!