torsdag 25 oktober 2018

samhain

Jag firar inte halloween. Eller samhain. Men det är förbaskat mysigt att åka ut till Börringe-kollektivet, äta god middag med familjen och grannarna, leka och gosa med de små och sedan sitta alla runt det stora köksbordet, prata och karva pumpor. Till och med jag fick till en godkänd Jack-o'-lantern. Jag ställde den på min baktrapp och tände ett ljus i den. Kanske gläder den grannarna när de passerar över vår påvra bakgård?

Fredag, i morgon. Jag ska glädja mig själv med en efter-jobbet-fika och ett par fina höstväxter till krukorna på baktrappen. Kanske ett glas rött och något gott att äta? Stickning och en bra film. På lördag blir det nog lite trädgårdspyssel, ute hos Rodeys, igen. Om nu vädret tillåter. Eller om jag skulle dra på mig mina Meindl och vandra ute på Stenshuvud? Något vettigt ska jag nog komma på, för att fira in en veckas ledighet.

Inga kommentarer: