lördag 4 juli 2020

a happy camper

Båtakåsen, på Bobergs udde.

I onsdags, när jag ändå var i Falkenberg (egentligen Bobergs Udde) för att umgås med min kusin Annette, passade jag på att testa mitt nya tält. Det var också första gången, ever, som jag campade helt själv (hunden räknas inte). Det var precis hur fint som helst. Jag hittade en plats med havet bara 30-40 meter bort, men skyddad av höga klitter och en liten träddunge (det blåste rejält!). Tältet var väldigt enkelt att sätta upp (note to self: ta med en liten hammare att slå ner pinnarna med) och - som vanligt - ett självuppblåsande liggunderlag innebär att man blåser upp det själv. Lagade mig en kopp te på trangiat och sedan kröp jag till kojs (Floyd hade ett par varma filtar, både att ligga på och ha över sig om det skulle bli kallt) och lyssnade på ett sommarprat innan jag somnade. Sovsäcken var lite varm, men hellre det än för kall... och jag sov så gott,så gott. Åtminstone tills tredraget då solen gick upp (ännu en note to self: ta med en sådan därn ögonbindel nästa gång)... Men jag lyckades somna om till halvsju och sedan var det ändå dags att kliva upp och packa ihop. På trangiat lagade jag gröt och kaffe. Alltså... detta skall hädanefter bliva min musik. Tyvärr ska det regna några dagar nu, annars hade jag dragit till Kabusa eller Ravlunda och slagit upp mitt tält mot randen av havet... Men det kommer fler dagar.


Min campingplats, vid södra Ringsegård.

Inga kommentarer: