måndag 17 augusti 2020

well, hello there...

Att jag inte skrivit på hela semestern, i stort sett, är bra. Det betyder att jag faktiskt gjort annat och att även om jag uppdaterat mina sociala medier (Facebook & Instagram) så har det mest handlat om bilder från olika saker jag gjort. Jag har latat mig, stickat mycket, badat, umgåtts med familj och vänner, läst, gjort små vandringar och andra utflykter, pysslat hemma och sommarens verkliga clou var en två och en halv veckors roadtrip uppåt landet där jag fick in mer ensamcamping, samvaro med mer familj och gamla goda vänner, lite kultur (jag blev lite kär i Alma Löv's Museum of Unexp. Art) och väldigt mycket underbar natur. Inte minst fjällnatur i Vemdalen, Lofsdalen och Grövelsjön - och vägarna däremellan. Sista etappen plockade jag upp en syrra i Örebro och vi träffade våra föräldrar för en picknick i det fria. Syrran följde med mig hem några dagar och det blev både lite turistande på Österlen och storstadsbesök. Jag har helt enkelt haft sju sköna veckor. För en vecka sedan började jag arbeta igen och det kändes liksom helt okej. 



Back In The Old Routine - Strawbs














2 kommentarer:

ming wan lee sa...

Välkommen tillbaka! och tack för dina fina bilder. Karin Broos är sedan mycket länge en favorit, jag gillar verkligen hennes ödmjukhet. Alma Löv står på min bucket-list.

Anonym sa...

Tack! Och... tack!
Jag upptäckte Karin Broos på en utställning på Värmlands museum för kanske 8-9 år sedan... fantastiska tavlor som jag kan betrakta och sjunka in i hur länge som helst. Och Alma Löv... SÅ värt ett besök - eller två! Jag tänker besöka det igen!
/Magda :)