torsdag 1 januari 2015

flaskpost!

Efter en idé från min syrra Malin pimpade jag ett loppisfynd medan middagsmaten (Kyckling Impromptu, broccoli och basmatiris) puttrade färdigt.

Än står glasflaskan tom men jag skulle till exempel kunna ta en liten pappersbit och skriva dagens datum och att jag och härliga vännen Malin tog en välgörande dagsljuspromenad i småregnet och att jag därmed kom igång, och är i fas med, nya 69-daysutmaningen.

Idén är nämligen att en skriver ner trevliga händelser, vardagsguldkanter, uppnådda små (eller stora) mål och andra kul grejer som gör en glad på små lappar, allteftersom de händer, och stoppar ned i burken och sedan går man igenom sina roliga och bra minnen vid årets slut. Som en slags hjälp och påminnelse om allt det värdefulla och sköna som sker i det lilla livet och som tenderar att tas för givet eller kanske förfalla i glömska. Jag tycker det är en lite rar idé och tänkte se om den kan vara något för mig. Om inte annat blev det ju rätt snyggt.

Eders,
leg. pysslare.



Inga kommentarer: