onsdag 28 januari 2015

it's alive!

Jag lunchade med en supermysig kille idag!
Jamen... JAAA! Igår var jag och krossade på gymmet och idag sprang jag 6,2 ganska kvicka kilometrar, bara sådär, liksom! Att inte springa på nio dagar och sedan bara ge sig ut, och ibland behöva parera isfläckar (som dock var så få att jag valde att springa i vanliga skorna, utan dubbar), kommer antagligen kännas lite i gluteus maximus i morgon - men det kan det vara värt!

Dessutom har den här arbetsveckan, trots att det bara är onsdag än, varit alldeles utomordentligt givande, vilket känns SÅ bra. Idag, t ex, fick jag en vitamininjektion och nyinspiration av Karin Brånebäck som föreläste om det flippade klassrummet. Kvitton på mitt eget tänk, och min dito praktik, och flera nya idéer att utveckla och testa!

Utvecklingstrappan är användbar i många sammanhang!
(Illustrationen har jag lånat från Karins blogg och den är licensierad
via Creative Commons, vilket också framgår i bilden.)


Inga kommentarer: