onsdag 25 november 2015

يوم الأربعاء

Onsdag. Min planeringsdag framför andra. Har en triljard saker jag har föresatt mig hinna. Ett par möten också, förstås. Och alldeles strax ska jag köra bort till verkstan och få på vinterdäcken. Nu är snön borta och det är småregnigt men vädret kan slå om närsomhelst och jag kan inte skjuta upp det längre. Jag önskar bara att jag hade slängt in hjulen i bilen igår kväll...

Badrumsrenoveringen har stått stilla några dagar sedan en s k "ytskiktsskada" upptäcktes när snickaren skalade av allt. Röta i reglarna mot ytterväggen efter en långvarig fuktskada... Men försäkringsbolaget tar på sig kostnaden så jag oroar mig inte. Det som däremot är bekymmersamt är att rörfirman fortfarande inte kunnat presentera en kostnadsbild, men de har börjat jobba...

Oh, well. Det får lösa sig. Jag har Sigrun och Matilda här nu och då blir det till att knata hem på lunchen så jag kan maxa tiden vi får tillsammans. Mys och pys på hög nivå!



Inga kommentarer: