söndag 7 maj 2017

ännu en helg

Det blev en liten Malmöhelg, igen. Jag körde direkt från jobbet, i fredags, och fick äran att hämta Sigrun på förskolan. Det var mysigt!

Lördagen gick åt till att vara publik och hejaklack till Matilda och hennes lag i Malmö Toughest. DÄM, vilken tuff dotter jag har (jag har fler och de är minst lika tuffa, fast var och en på sitt vis). Efter tävlingen hälsade vi på hos en familj som bor uppe i Turning Torso. Jag har faktiskt aldrig varit uppe där, så det var ju lite kul. "Bara" tjugoandra våningen men det räcker för mig. Underbar utsikt och vacker lägenhet. Bubbeldricka och lite prat och sedan hem. När Matilda duschat och Sigrun ätit lite körde vi ut för att smyga lite på nya huset, medan Mike grejade med en motorcykel. Det ligger så fint, i en rar liten by (Börringe kyrkby). Huset ser läckert ut, också! Nu är det bara en sex-sju veckor tills de flyttar! Sedan fick det bli thaimat (take away) och Scorceses Silence.

Innan jag körde hem idag hann vi åka och leka på Busfabriken en dryg timme. Och nu är jag hemma igen. En maskin tvätt snurrar i källaren och jag är rätt taggad för arbetsveckan. Och än är det ju några fria, lediga timmar kvar. Och sedan är det bara att gasa rakt in i nästa helg. För vilken jag inga planer har.

Inga kommentarer: