torsdag 24 maj 2018

reservtanken

Den här vägen. Hur många gånger
har jag inte gått, sprungit, cyklat här.
Glad, ledsen, arg och fundersam.
Ett Happy Place.
Jag tänker på så många saker jag vill skriva om. Roliga grejer, allvarliga ting. Men den här tröttheten tar över allt. Jag går på inget annan än ren vilja, nu. Jobbet (med all stiss som är nu) och flytten. Jag tvingade mig att fylla bilen med lådor ikväll igen, innan jag tog en dusch och sedan satte mig här en stund. Men jag är helt tom. Vill bara sova.

Imorgon åker jag till lägenheten (snart: "hem") och hivar in det jag har i bilen, sedan åker jag ut hit till Börringe och tar fredag. På lördag går "storflytten" och sedan kan jag börja pusta ut. Att gå "hemma" och skapa ordning och struktur kommer bli bra. Jag behöver ju också åka ut hit och plocka det sista och städa lite. På onsdag är det picknick på Sigruns förskola och så rullar livet på, och vidare. Snart semester...





Inga kommentarer: