tisdag 15 maj 2018

update


Förra veckan la jag ingen direkt tid på lägenheten utan höll mig härute i Börringe och hjälpte till att förvandla elva månaders byggarbetsplats till ett vackert och ombonat hem. Vi hann. Femton minuter innan första nattgästerna (syrran Malin med familj) dök upp, på fredagseftermiddagen, kom köksfläkten på plats. Det var sista momentet. Sedan rustade vi för 40-årsfestligheter och på lördagen var det nästan femtio personer här. Vädret var härligt och vi var ute mest hela tiden. Mölkky, kubb, grillning, bad i poolen, roliga samtal, kaffe och tårtor och sent på natten körde jag in till Ystad för att sova där, då jag upplåtit min del av huset till syrrorna med familjer. Det kändes fint att vakna där i tystnad och avskildhet. Lägenheten har en välkomnande och lite stillsam atmosfär.

Ja, och sedan var det ju tillbaka till arbetet, igen. Just idag har jag varit "ledig" för att rätta nationella prov (ENG06). Jag arbetade en god stund på biblioteket, i väntan på en IKEA-leverans till lägenheten, och sedan körde jag hem till Börringe för att rätta resten. I skrivande stund har jag tretton kvar, så det hinner jag inte ikväll. Rättare sagt; jag orkar inte. Det är hyfsat snålt att man får en ynkans dag att rätta 45-50 uppsatser. Ingen fixar ju det utan resten får man försöka hinna ändå. Förhoppningsvis kan jag kompa ut tiden, den där sista A-dagen i juni...

Nu ska jag bara överleva några dagar till och sedan kör jag upp till Emmaboda över helgen. Jag ska bo hos vännen Lena och träffa ett par andra, sköna kollegor också. På lördag eftermiddag ska jag åka över till Öland, med fina vännen Tomas, och öppna stugan för säsongen - sedan är den "min" i drygt tre månader! JÄJ!

Inga kommentarer: