onsdag 22 augusti 2018

ut på tur - aldrig sur

Traditionsenligt har vårt rektorsområde friluftsdag med ettorna dagen innan allt drar igång enligt schema. Lika traditionellt är denna dag en vandring mellan Brösarp och Haväng, med tillhörande stationer (för lära-känna och gruppbyggen) på vägen och lunch ungefär halvvägs. För mig var det dock första gången jag var med (förra året var jag på föreläsning i Kalmar courtesy of förra jobbet) och jag fick då äntligen gå Backaleden, längs Verkeån, ut mot havet. Soligt, rejält kuperat och glatt humör kan väl sammanfatta vandringen i den otroligt vackra naturen. Jag är helt såld och tänker gå där igen, dock i egen regi och inte med 200 elever och 30-talet lärare (hälften av oss gick B - H och andra halvan gjorde tvärtom och så möttes vi vid lunchdags).

Det måste vara ljuvligt att gå där helt ensam eller möjligen i gott samspråk med någon, mellan tystnader, en klar oktoberdag!

Nu är jag dock hyfsat mör och det ska bli skönt att krypa ner under täcket, en stund, med en bra bok.
Men först lite klassisk gammal slowhand...

Inga kommentarer: