fredag 17 augusti 2018

veckan

Snart är första arbetsveckan passerad. Jag funderar över hur de tänker som planerar alla dessa aktiviteter för oss lärare i vad som borde vara en vecka för olika former av planering inför kommande kurser och lektioner. Måndagen var en heldag i Malmö med vårt rektorsområde, tisdagen var föreläsningar och gemensamma aktiviteter (zumba... men hallå?), onsdagen blev arbetslagsmöten, utlämning av, och utbildning på, nya datorer och gemensam lunch i arbetslaget, igår var det programmöte på förmiddagen och workshop kring språkutvecklande arbete på eftermiddagen och idag ska hela kommunen (nja, nästan i alla fall) sitta på Ystad arena hela förmiddagen och bli förelästa för kring mindset och grit. Jag säger inte att innehållet är dåligt. Tvärtom! Det är många viktiga och intressanta saker vi är med på. Men måste vi göra allt detta just den här veckan? Just nu? Vi har ju en hel del annat att göra...

Nå. Jag tuggar mig igenom även den här dagen, går lite tidigare och flyger upp till Stockholm för att umgås med min himla goda vän Netti ett par dagar. Höjdpunkten på helgen blir förstås Roger Waters. Från vad jag sett av de som var i Köpenhamn förra helgen kan vi förvänta oss ren och skör magi!

Inga kommentarer: