lördag 14 februari 2015

sportig ledighet - dag 1



Nu är jag ledig i nio dagar. Jag fick en smakstart på ledigheten igår när Linus kom och gjorde mig sällskap några timmar. Roliga och mysiga samtal och massor med tända ljus. Mannen i mitt liv. Kärlek.

Jag har vänt på mina rutiner från och med den här veckan och tänker fortsättningsvis ha lördagen som min vilodag. Så jag har varit ute och gått en lång, skön promenad. Tankat dagsljus och energi. Lyssnat på Filosofiska rummet och Människor och tro men inte på högre volym än att jag också kunde höra en hoper vilseledda fåglar som uppenbarligen verkar tro att det är vår. Det är det dock inte, alldeles oavsett plusgrader och tö. Fast jag undrar lite var alla andra i Byn kan vara? Jag mötte en kvinna med en hund, precis i början av promenaden, men sedan inte en käft. På nästan en mil..?

Resten av min ledighet tänkte jag köra några extrapass träning. Är det sportlov så är det. Jag funderar bara på... vad. Om jag skulle köra lite yoga, kanske? Testa ett corepass? Simma en morgon? Eller bara utöka med att ta en sådan här härlig långpromenad varje dag?

Medan jag funderar på detta tänkte jag sticka klart en mössa jag påbörjade häromkvällen. Det får faktiskt räcka som plan för resten av den här dagen. Alla hjärtans dag, dessutom. Som jag läste någonstans... "det är ingen som älskar dig de andra 364 dagarna på året, heller". Tur för mig att jag inte fäster något avseende vid den här sortens hittepådagar - mer än att det är lite roligt att häckla... annars hade det varit läge för en smula bitterhet. ;)

  

Inga kommentarer: