torsdag 19 februari 2015

sportig ledighet - dag 6

Vaknar och känner mig som att kroppen gått genom en stenkross, ungefär. Ingen feber och inga sjukdomssymptom i övrigt. Bara så attans slut. Bestämmer mig för att skjuta morgonens springande till framåt dagen och fixar mig kaffe. Sätter mig skönt tillrätta i fåtöljen och kaffar i lugn och ro medan huvudet och kroppen får vakna i sin egen takt, till ackompanjemang av Stefan Sauks utmärkta uppläsning av Journal 64.

Ute är det grått och till stordåd föga inspirerande. En snål vind drar genom Byn. Men nästan all snö är borta! Och när jag väl kommer mig ut på en lagom springrunda (drygt 6 km) är det barmark precis hela vägen! Det gläder mig och när jag väl är hemma igen känner jag mig äckligt nöjd. Och betydligt piggare!

Pratar lite med Linus och snyggar upp lite här hemma. Diskar och dammsuger och sådant tråk. Letar garn i en särskild färg och jag kunde ha svurit på att jag hade ett nystan i exakt den kulör jag vill använda, men tydligen är inte minnet så bra. Eller så har jag drömt det? Nå, jag får väl köpa mig ett, då.

I mitt köksfönster står glasburken jag pysslade ihop på nyårsdagen. Då och då lägger jag i en liten lapp med någon fin händelse i. Det behöver inte vara några braskande grejer, men det räcker inte heller med lite solsken... Det ska bli spännande att tömma ut den på min vita finduk av linnedamast, på nyårsafton, och se tillbaka på ett fint år!

Kvällen ska få gå i musikens och la famiglias tecken. Dags att gå på en spelning med Linus band Vexator, i Halmstad! Det ska bli riktigt kul med lite falkenbergsthrash! Och sedan sover jag över, är planen, och ägnar fredagsförmiddagen åt staden vid havet och en fika med gode vännen R innan jag rullar hemåt igen.

Inga kommentarer: