torsdag 17 december 2015

countdown

Nu är den nära. Ledigheten. Jag kan nästan känna kaklet mot fingertopparna. Idag är det volleybollturnering, eller bowling för dem som hellre vill ägna sig åt det. Efter lunch är det årets sista lektion och sedan ska jag sortera och plocka och greja innan det är dags för en springtur och så en tur till Biltema för att köpa snökedjor. Ja, jag vet. Det känns som en oerhörd overkill men jag kör ju inte dubbat (inte av några som helst principiella skäl utan bara för att det känns obehövligt med dessa korta vintrar som mestadels är barmarksväglag) och Mike tjatar på mig att jag måste, för att ta mig upp på fjället... Jag har aldrig kört med snökedjor och har inte en jeffla susning om hur man apterar dem, men... det är kanske det man har svärsöner till..? Hehe.



2 kommentarer:

Anonym sa...

snökedjor. det var värst. känns som mina tatrabergen-år. volleybollturnering, jo jag tackar jag. jag stod uppe på en plint och dömde i två timmar utan att ens ha fem sek paus. men rätt roligt. nu är det lov.

magda sa...

Jag tror ju att han överdriver, men det var tydligen hart när omöjligt att ta sig upp till högfjällsbyn, på Trysilfjellet, förra året. Jag undrar... har de inte grus i Norge?

Jag fick vara funktionär på bowlingen... jag fegar volleyboll pga att jag är väldigt rädd om mitt knä.

Så du har redan jullov? Inte illa! Jag går på ledighet efter lunch! Underbart! Efterlängtat!