onsdag 27 december 2017

... and thanks for the fish

Jomenvisst. Vad kunde väl sitta bättre på denna ledighet än förkylningen från helvetet? På julafton kände jag av en lätt huvudvärk, men eftersom jag åtagit mig kökstjänsten för "svensk jul" tog jag ett par panodil och körde på. Det gick fint. Juldagen var segare och inte bara huvudet värkte utan hela kroppen. Min favoritexsvåger, med särbo, kom över på "American Christmas Dinner" och jag knaprade panodil eftersom jag verkligen ville umgås med dem, men efter middagen fick jag ändå vika ner mig och gå och lägga mig. Gårdagen var ett töcken av hög feber, värk och snor. Jag sov nog mest. Försökte se lite på Netflix men ögonen kändes som om de brann när jag försökte kolla telefon, datorskärm eller teve så jag försökte lyssna på SVT:s programserie om vikingar. Det gick ju sådär. Jag sov hela natten också, även om kroppen protesterade mot sängläget, och vaknade till rätt ofta. Idag känner jag mig "bättre" och är dessutom lite stressad. Jag ska ju upp till Värmland imorgon. Jag är dock tacksam mot mig själv för att jag fick för mig att skippa körningen och boka mig tågbiljett istället.

Host (aaaj, mina diafragmamuskler...), snörvel, over and out.

6 kommentarer:

Teresa Terttu Brunzell sa...

Autsch... Jobbigt!
Men KRYA PÅ-cyberkram från signaturen "Jag har nyss varit där".
Gott slut, och allt gott!

magda sa...

TACK, rara! Just nu känns det som om jag ska må så här för resten av mitt liv,men egentligen vet jag ju att slutet blir gott! Kram!

ANNA sa...

Goa Magda, det låter inte skoj med snurvel å sjuka.

Kanske ljudbok funkar?

Å så hoppas jag att du får en bra avslutning på 2017 och en riktigt bra start på det nya året.

magda sa...

Tack, Anna... Jo, ljudböcker är det bästa! Jag är fortfarande risig, men är hos min syster i Värmland och bara har det lugnt och bra.
Önskar dig ett riktigt härligt 2018! Och jag t r o r jag redan sagt det, men för säkerhets skull... TACK för det ljuvliga julkortet! <3 Kram!

ANNAANNA sa...

KRAAAAAM

ANNAANNA sa...

KRAAAAAM