onsdag 7 mars 2018

hopp

And it goes on. And on. And...
I morse när jag vaknade tänkte jag att jag nog är deprimerad. Ikväll är jag inte lika säker. Men det kan bero på att jag har viss anledning att tro att det kanske lossnar på bostadsfronten, endera dagen. Och dessutom fick jag ikväll ett alldeles grymt erbjudande; att till enbart självkostnadspris (el, försäkring, vatten etc) fritt få disponera en god väns stuga på Öland, hela sommaren. Den ligger lite avskilt och bara ett litet stycke norr om Stora alvaret (JA! Vandra!!! Cykla!!!). Liten nog att bo i ensam, stor nog att rymma besökare. I andanom ser jag mig själv sitta där i det magiska kvällsljuset, i en utefåtölj, läsandes en god bok, drickandes ett glas vin och lyssnandes på naturen, bara. Ja, jag tackade ja, såklart.

4 kommentarer:

Teresa Terttu Brunzell sa...

Wow, vilket bra erbjudande! Helt underbart!

ming wan lee sa...

Underbart! visst är fantastiskt hur saker kan ändra sig på en kvart (ja, så känns det alltid när problemen syns i backspegeln...) KRAM

Anonym sa...

Jag kommer och hälsar på!

magda sa...

Terttu... Visst ÄR det! Jag är så himla GLAD!

ming... Ja, det hände/r kvickt! :)

Cuby... Jag tar det som ett löfte!