torsdag 21 juni 2018

namaste och tjolahopp, typ

Äntligen. S E M E S T E R. Hurra! Jobbade sista dagen idag och nu ligger 52 fria dagar framför mig. Jag har verkligen dragit ner på planer och stordåd och kommer pendla lite mellan hemma och Öland, med en avstickare till Oslo. That's it. Mitt fokus kommer att vara att laga mig själv. Jag har redan tjyvstartat med att cykla en sväng på gymmet igår, medan Linus körde marklyft. Idag skulle han köra bänkpress innan han körde hem till Malmö och då passade jag på att bara njuta en stund i massagestolen. Och nu ikväll har jag varit på mitt första yogapass på en smärre evighet. Yinyoga. På söndag ska jag testa kundaliniyoga, är tanken. Utöver detta ska jag cykla ute och påbörja vad jag hoppas blir en framgångsrik uppträning av löpningen, igen. Tyvärr kan jag nog aldrig mer springa de allra skönaste rundorna, de där mellan 14-17 km, utan får vara jeffligt glad om jag kan klara 5... Men hellre det än inget. Jag ska också se över mitt kosthåll som fortfarande är veganskt men som i övrigt fått gå på alldeles för lösa boliner alldeles för länge.

Och så läsa massor. Just nu: M Train av Patti Smith.

Jag vill må bra hela sommaren och jag vill komma tillbaka till jobbet glad, avslappnad och utvilad.

Inga kommentarer: