söndag 29 juli 2018

familjeliv

Den här veckan har verkligen varit en bra vecka.

Johanna har varit här (är fortfarande, fast nu bor hon ute i Börringekollektivet - det gäller ju att fördela sina gracer) och det har varit riktigt mysigt. I tisdags hämtade jag upp henne i Hyllie och så var det familjemiddag hos Rodeys. I onsdags turistade vi i Ystad hela dagen och i torsdags var vi över i Köpenhamn på eftermiddagen. Och visst hann vi bada i poolen och äta middag hos Matilda, Mike och Sigrun, på kvällen. I fredags var hon hos Linus och Nathalie och jag var ute i Börringe och senare på kvällen hände det alldeles oerhörda; Jenny dök ner från Oslo - och Linus och Nathalie kom över på middag - och plötsligt hade jag alla mina fyra barn på samma ställe. Samtidigt. GLÄDJE! Sist det hände var 2014, på Matildas & Mikes bröllop! Det blev ett rart dygn tillsammans innan det var dags för Jenny att åka vidare upp till Falkenberg. Johanna hänger i Börringe ett par dagar och jag är hemma för att tvätta och fixa lite, innan vi kör upp till Oslo, tillsammans.

Jag har egentligen ingen lust att skriva om vädret, för det gör alla andra... men jag tycker faktiskt inte den här värmen, eller snarare torkan, är rolig. Jag vill ha ösregn och svalka, åtminstone några dagar.

Två veckor kvar på semestern.


1 kommentar:

magda sa...

Ja, verkligen! :)