måndag 23 juli 2018

inte värre i alla fall


Sedan sist har jag varit på gymmet mer än en gång. Roddmaskin med högsta belastning och motionscykel. Jag väntar lite med marklyft och sådant. Det känns bra. Jag har också cyklat till stranden, jag har varit ute i Börringekollektivet både för en slags kusinträff (himla trivsam) och på middag som jag lagade, igår. I lördags blev jag till och med inviterad på barnkalas hos familjen till Sigges bästis. Barnkalas, liksom. Men jag tog den möjligheten och det var trevligt. Skönt gäng. Fler vuxna än barn och både omtänksamt och opretentiöst på samma gång. Sigge har varit här och sovit över och jag har klätt om min sänggavel. Jag tror jag ska kanske ha ett par vita, tunna gardiner ändå. Jag vet, väldigt ytliga och världsliga saker men också ett sätt att skapa vidare på mitt hem. Och hålla mig sysselsatt med vanliga saker. Jag har också haft ett långt telefonsamtal med en av mina systrar (jag, som inte är särskilt förtjust i att prata i telefon, längre) och det var ett bra samtal.

I morgon kommer Johanna och stannar tills vi tillsammans kör upp till Oslo. Jenny kommer också en snabb sväng. Så det blir en bra vecka. Gött det.


Inga kommentarer: