lördag 8 september 2018

lördag eftermiddag

Powerbank inköpt. Och ett par bra stavar. Jag tror knäna kommer att tacka mig.

Annars tvättar jag, lyssnar på Till minnet av en villkorslös kärlek och lagar en sötpotatissoppa, som ska bli morgondagens lunch. Jag gör en extra stor laddning, så blir det nog en och annan lunchlåda, också.. Ikväll ska jag sätta en bröddeg.

I övrigt ingår stickning i mina planer för dagen. Det är inte omöjligt att jag börjar se Sharp Objects. Men först ska jag se senaste avsnittet av Kalles och Britas sex liv. Ja, det är ju teve och så, det fattar jag väl, men det går inte att komma ifrån att de ändå verkar ha rätt kul ihop. Tänk att ha någon som befinner sig på ungefär samma våglängd. Vilken grej!

Nu ska jag inte klaga. Jag har ju i alla fall min sköna, goda vän Netti som gärna är med på ett och annat äventyr. Som fjällvandring, då. Hon är en ovärderlig skatt!

Inga kommentarer: