söndag 16 september 2018

vecka trettiosju

Det växer mycket fint i
klosterträdgården, här bredvid.
Jag har haft besök av vännen Lena hela helgen. Otvunget och trivsamt och så mycket att prata om. Visst har vi pratat en del jobb, men också resor, livet, hälsan och vad framtiden kan föra med sig. Nuet, politiken och känslorna. Det har varit som en välbehövlig uppladdning, för mig. Vi har turistat omkring, litegrann, och hittat något udda kaffeställe. Skrattat mycket och varit väldigt allvarliga. Nu väntar en vecka fylld med arbete, AW och bio med kollegorna och förberedelser inför fjällresan. Jag hittade, långt om länge, mina smidiga vindtäta, fodrade fingervantar. De kan nog komma att behövas; i morse var det minusgrader uppåt Älvdalen. Av Matilda och Mike, som jag var ute hos i eftermiddags (med smarrig sushimiddag), har jag fått låna en riktigt fin sovsäck och ett trangiakök. Fasiken, vad jag ser fram emot detta!


2 kommentarer:

ANNA sa...

Det låter så jääääääkla gott att komma iväg på en sån tripp :) Å så mysigt att göra det ihop med en vän. När ger ni er iväg?

Jag har en liten idé som gror i min skalle...

Att gå längsmed hela Hallandskusten. Antingen från där jag bor i Halmstad eller att först ta mej allra längst ner till skånegränsen och gå hela vägen upp till Göteborg.
Först hade jag planer på att eventuellt göra det i sommaren som var/är ;) men så blev jag ju erbjuden en jäkla massa jobb å det ville jag av ganska uppenbara skäl (Money money...) inte tacka nej till.



Nu blev det ju då inte nu men det Blir, någon gång :) sen senare. Jag vet inte om jag traskar själv heller, eller om jag kanske får med syrran.

magda sa...

Ja, det ska bli alldeles underbart! Jag kör upp till Ludvika imorgon, direkt efter jobbet, och sedan fortsätter vi uppåt på lördag morgon, med ett pitstop i Tällberg (för att besöka en grum keramiker!) och ett längre stopp (övernattning) hos ett par goda vänner på deras säter i Hornberget (Särna) ionnan vi landar vid Grövelsjön på söndag eftermiddag, nångång.

Din idé är härlig! Ett väldigt varierat kustlandskap och havets ständiga närvaro - det kan ju bara bli ljuvligt, det! Gört!