torsdag 3 juli 2014

makin' babies

Här kan en också sitta och dingla lite med benen...
Liten morgonrunda i trädgården. Tårna blir våta av daggen och Sixten gör mig sällskap. Han trippar försiktigt. Gillar nog inte heller våta tår. Odlingarna trivs fint, om en bortser från petuniorna på grindstolparna som fått alldeles för mycket regn och deppat ihop totalt.

Nedräkning på sommarskolan nu. Vi är alla lite trötta och matta i lacken - både elever och lärare. But it ain't over 'til it's over. Jag pysslar på kvällarna också, fast jag helst skulle sitta i soffan och glo. Handlar. Gör ärenden. Tvättar. Städar lite. Tänker ut lite godsaker. Tar en sväng på motionsspåret. Sprider ut görandena inför semesterinledningen så att jag ska slippa stressa. Det går rätt bra, faktiskt. Och sen... sen är det fem sköna, lata veckor med en, som jag hoppas, lagom mix av här- och därvaro, sol och bad, läsning och grillkalas. Sovmorgnar, sypyssel och sena altankvällar.

Babies in the making!

Men nu: kaffe och en viss stilla glädje att bilen fått ett nytt servorör och spinner som en katt. Det ska bli gött att rasta den lite mer ordentligt under semestern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön semester Magda!

magda sa...

Tack, Patric! Det ska jag ha! Du också! Kram!