lördag 12 juli 2014

mellandag

Detalj av Bertil V...
Jag vaknar så tidigt. Senast halvsju. Men det är ganska gott. Jag ligger kvar i sängen en stund. Lyssnar på Naturmorgon medan jag sträcker lite på musklerna. Kollar mejl och facebook. Går upp efter en stund. Fixar kaffe och tar med ut på altanen. En varm kofta över linnet. Det blåser från norr.

Ibland är en mellandag behövlig. Idag får bli en sådan. Vädret är ändå lite vingligt så en tur till någon strand blir det inte. Jag kan ju alltid sola på altanen om andan faller på. Jag ska tvätta också och städa lite och sedan får jag väl se vad jag hittar på. Baka något? Sy? Sticka lite på sjalen jag började med när Malin var här?

Jag får väl se vart dagen tar mig, helt enkelt. Det brukar göra skönt för min själ.

Igår blev det tidig långlunch, med Annhelen, som sedan förlängdes med en gemensam tur in till Kalmar. Jag hade ett par ärenden och de blev uträttade och lite annat shoppande därtill. Inget stort, men några toppar och ett par sandaler. Blingiga örhängen till bröllopet. Och mycket roligt, och intressant, prat!

Hemma, om kvällen, skrev jag ner vad jag tänker ska bli mitt bröllopstal till Matilda och Mike. Jag behöver lite stolpar så det blir sammanhängande och... bra. Slutklämmen har jag ju haft länge, men en början och en mitt är också bra att ha. Jag känner mig ganska tillfreds med resultatet men kommer givetvis att pyssla lite fram och tillbaka med det.



Inga kommentarer: