söndag 17 april 2016

vid spisen

Söndagar är mealpreppdagar. Det är egentligen inte mer jobb att göra en stor sats av till exempel en gryta än att bara laga till en liten. Jag börjar här:



... och så här blev det:



Matilda skickade en receptidé och jag får lust att testa den. Gissa vad det blir av det här?

Saknas på bilden: den 70%-iga grovhackade chokladen...


Jo... det blir glass! På sanning! GOD är den, dessutom!



När jag har ångan uppe minns jag att jag har en annan grej jag tänkt testa. Så jag plockar fram det här...



... och här är resultatet - en banankaka med bara tre ingredienser. Tyvärr tog jag ut den lite för tidigt, tror jag, men den blev smarrig ändå.



Nu får det räcka med husligheter för ett bra tag. Dags att återvända till fåtöljen och läsningen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var husligt! Glass och kakor!

magda sa...

Minsann! Ibland, så... ;)