torsdag 25 augusti 2016

men varför..?

Laugarvatn. Utan mig.
Chefen frågade om jag kunde tänka mig att kommentera något i någon slags information till lärarstudenter på Linné, som är tänkt att locka hit fler VFU-studenter (och jag som trodde VFU-studenter har svårt att få bra praktikplatser?) och jag sa, efter viss tvekan, ja. Att jag aldrig lär mig. Kommunens kommunikatör kontaktade mig och ville bestämma träff, idag på morgonen, för att dels ställa några frågor - vilket känns helt okej - och dels ta ett foto - vilket inte alls känns okej. Jag avskyr att vara med på bild. Verkligen avskyr. Fan också.

Laugarvatn.
Med mig. På
avstånd. Bra.
Och så alla dessa äpplen. Transparente Blanche. Fantastiskt mjälla och söta men alldeles för många. Jag äter och ger bort men har inte en chans mot trädet. Igår fyllde jag fyra stora säckar med fallfrukt, och körde till ristippen, för att kunna klippa gräsmattan ordentligt. Och för att jag inte nödvändigtvis vill locka fler getingar än nödvändigt. Innan jag gick och la mig hade det fallit ner motsvarande en liten säck till... och då är ändå trädet knökafullt! Jag har lagt ut en inbjudan till allmän äppelpallning på facebook och hoppas det ska ge resultat.



4 kommentarer:

ming wan lee sa...

men lär dig nån gång... ;) har själv fått sätta strikta fysiska restriktioner för att hindra min duktighetsframfart, långa avstånd tillsammans med bristande mobilnät är det enda som hjälper mig. Förstår dock att du inte ser det som ett alternativ... Jag hoppas ändå att uppgiften blir kul!
Sommaräpplen som transparente blanche är knepiga, goda endast en kort stund innan de blir mjöliga och trista, men gott mos blir det av dem! hade det inte varit så lång väg skulle jag gärna palla hos dig

magda sa...

Ja, jag måste det... :P

Uppgiften var rolig, minus att behöva bli plåtad, då.

Och jag har haft två delegationer här idag, som plockat, och ändå är det ju m a s s o r kvar...

ANNA sa...

Ring skolor, flyktingboenden, äldreboenden och förskolor i ditt område och be dem komma och hämta frukt...

magda sa...

Anna... Nu är det inte så mycket kvar. Av äpplena på d e t trädet. Men... det är himla
bra tips, för jag har ju två träd till som bär galet mycket frukt, fast lite senare... :D