fredag 13 mars 2015

it's been a long time since...

I'm all booked, this weekend...
Fredag. Fin Fredag. Som alltid. Jag blir snudd på bortskämd med bara känslan som fredagar inger mig. Att sedan vakna till sol, blå himmel och mojnade vindar känns... lyxigt.

Och planer har jag nästan inga alls. Springa ett jävellångt pass imorgon. Städa huset på söndag och bädda i gästrummet (jag får ju finbesök i veckan!). Läsa klart Americanah. Och tar det nöjet slut allt för fort har jag mer läsning...

Det kanske inte låter så rockigt, ja, kanske rentav lite ensamt och tråkigt för en del. Men för mig är det gott nog. Eller... ja, det får funka. Jag har svart bälte i att gilla läget.



2 kommentarer:

ming wan lee sa...

snygg stapel! här vilar Satanic Feminism av Faxneld, Det etiska kravet av Lögstrup och Oksanens När duvorna förvann, i väntan på att Oates De fördömda ska bli utläst... kanske en skulle ge sig på något vårligare... :D

magda sa...

Satanic Feminism låter mycket intressant. Har inte läst Oksanens senaste, heller... Härligt!