tisdag 4 augusti 2015

mera sommar

Åtta dagar kvar i full frihet och sommaren kommer tillbaka med sol och värme och altanliv. Värmen fick mig faktiskt ur sängen och ut i skogen för en morgonrunda. Den andra i sommar... Det här med att springa på morgonen är verkligen inte alls min grej. Det känns som att jag springer baklänges. Men det är friskt i luften och jag fick sällskap en bit på vägen av två harar och, lite längre fram, ett rådjur.

M&M har ett par kompisar, Evan & Rosanna, här och idag har de varit över på Öland. Jag passade på att ha huset för mig själv och göra ganska lite, förutom att förbereda lite av kvällens grillning. Solsängen fick alltså tjänstgöra några heta eftermiddagstimmar innan jag tog en snabb dusch och körde in till Kalmar för att fixa mig ett nytt pass. Kom på häromsistens att det går ut när som helst och man ska alltid ha ett giltigt pass tillgängligt. Så nu är det klart. Jag ser antagligen helt galen ut på bilden - jag fick ju liksom inte välja - för det brukar jag göra på just passbilder. Men så får det väl vara. Inte mycket att göra åt.

Jag bakade igår.
Annars, då? Inte mycket. Som det ska vara, tänker jag. Kanske bakar jag lite mer bröd. Kanske bullar, rentav? I morgon träffa ett par vänner, på eftermiddagen, för lite prat och fika. Har lite saker att fundera på, också. Fina grejer, trivsamma planer och sånt. Hösten börjar försiktigt ta form.


Och det ser ut att bli fina dagar resten av semestern.









Inga kommentarer: