tisdag 11 augusti 2015

to do today

Listan börjar ta form...
Sista semesterdagen har randats. Det finns en del saker jag vill ha gjort innan morgondagen. Så jag har skrivit en lista. Listor är bra grejer. Jag får överblick över vad jag ska göra och det känns skönt att stryka över allt jag fixat. Vi prokrastinerare (prokrastinatörer? prokrastinatöser?) måste nog ha listor.

Annars, då? Jag har kaffe i en mugg bredvid mig och en spinnande Sixten i knät. Han ligger lite på tvärs över tangentbordet vilket gör det svårt att skriva, men det är skönt med en varm, vibrerande, purrande katt. Jag vill inte ha honom i sängen, annars vore det fint att somna med honom på magen, tror jag. Lugnande. Varmt. Lite tryggt, sådär. Jag har en oro och en osäkerhet i systemet. Inget negativt och jag är fullt övertygad om att det kommer att räta ut sig över tid, men just när det finns där och ligger under ytan och jag inte riktigt har koll på saker och ting känns det lite vingligt. Då kan en katt vara till hjälp. Till exempel.

Leonard funkar också. Alltid.



Inga kommentarer: