onsdag 14 oktober 2015

görgelblärk

Ett par av mina element här hemma vill inte bli varma. Jag tänkte att de kanske behövde luftas och fixade en sådan nyckel. Men inte kom det någon luft ur dem. Bara vatten. Jag gick ner i pannrummet och kollade trycket. Lite lågt så jag fyllde på lite mer vatten i systemet. Än har inget hänt. Mer än att jag ju hade ångan uppe och därmed, bildligt talat, hissade upp brallerna och grep mig an med det värsta jag vet i husägarväg - rensning av avloppsbrunn under badkar. Äckelfaktorn är egentligen inte det värsta, jag har ju gummihandskar, men det är ett gammalt badkar som väger ruskigt mycket så bara att få av fronten är ett slitgöra. Sedan vilar badkaret på två fundament, eller vad fasen jag ska kalla det, och när jag försöker flytta det välter de givetvis och om fronten är tung så är det ju ingenting mot själva badkaret. Som alltså, efter utförd rensning, ska lyftas tillbaka på de då återställda fundamenten.Det är faktiskt väldigt bra att jag styrketränar så flitigt och till exempel kör hyfsat tunga marklyft. Dock är ergonomin på marklyften klart bättre än badkarshivande i trångt utrymme...

Men nu är det i alla fall gjort och det är slut med översvämningar varenda gång duschen används. Men fifan vad det ser ut under. Mattan har släppt i skarvarna och den går ju dessutom upp på väggen bakom ända upp till kanten av badkaret och det ser inte heller vackert ut. Jag har åter mejlat en byggfirma och hoppas att de åtminstone ska ha tid att komma och kika för att kunna lägga en offert... Vad ska jag annars göra? Hiva in en handgranat och hastigt slänga igen dörren?

Veckan rullar på. Just nu upplever jag ett skönt flyt på jobbet med inspiration och arbetsglädje. Kreativitet, rentav. En dotter har varit och hälsat på ett par dagar och det har kramats och pratats och druckits te och mysts. I morgon är det löpning och jag har en plan för helgen. Livet rullar väl på, helt enkelt.



Sommaren är sedan länge passerad...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaahhh... Någon påminde mig nyss om att städa under badkaret. Kanske ska jag bara skita i det? Jag ska ju flytta härifrån och de kommer säkert blåsa badrummet ändå. Sorgligt på alla vis, men så är det. 18 långa år. Värsta skilsmässan blir det.

"Just nu upplever jag ett skönt flyt på jobbet med inspiration och arbetsglädje. Kreativitet, rentav."

Jag som brukar vara pessimist håller nog med. Bästa veckan hittills på mitt nya jobb!

Och imorgon är det fredag! Fin fredag brukar du skriva. Jag skriver väl det med. Fin fredag! Graveyard i Malmö imorgon och Den Stora Vilan i Göteborg på lördag. Det blir en bra helg. Känner jag på mig.

Kram!

magda sa...

Hehe... lämna du städandet - åtminstone tills du flyttar? Annars får du ju göra det två gånger..? ;)

Så himla sorgligt att du inte kan bo kvar. DÄM. Hittat något fint alternativ, än? Och så ROLIGT att du haft en sådan bra vecka! Det är värt en hel del!

Idag är det fredag och jag har planer, jag också. Lite stillsammare, men det blir i alla fall Köpenhamn och gott om tid att bara vara och njuta av staden! Ha en absolut Fin Fredag, du också och en underbar helg!

Storkram!