tisdag 23 februari 2016

självgod som fan

Världens skönaste underlag
Idag har jag enbart gjort goda ting mot mig själv. Eller kanske med. Började dagen med att kaffa och lugnt vakna till. Kom mig i löparstassen och sprang drygt en mil. Sedan hem och duscha och, när jag var klar, plocka upp goda vännerna Anhhelen och Lena och köra upp till hotellet i Kosta där vi bokat en halvdags spa. Vi började med en härlig lunchbuffé och sedan satt vi ute i den varma relaxpoolen en lång stund. Simmade lite i inomhuspoolen. Småpratade och storskrattade. Eller om det var tvärtom? Drack smoothiesar och planerade nya utflykter. Varsin behandling hade vi bokat också. Jag tog ansiktsbehandling. Det var så länge sedan och jag hade helt glömt bort hur himla ljuvligt det är. Men köpte den härliga ansiktskrämen för 715 kronor gjorde jag inte.

Ge mig en mil, eller två, av detta...
Hemåt mot Byn i sakta mak, och under ymnigt snöfall (som givetvis slaskade bort...), och när jag släppt av vännerna körde jag bort till träningscentret där jag bokat upp mig på ett mjukyogapass. Jag måste få upp lite mer mjukhet och smidighet. Just nu är jag böjlig och anpasslig som en cementstolpe. Många muskler men väldigt hårda. Passet var just så som jag hoppats och även om en inte ska tänka på annat när en yogar så gjorde jag just det och tänkte på att det vore fint med två sådana pass i veckan. Fast det går ju inte. De kör ju bara ett pass...

Nu är jag faktiskt ganska mör. Det tar på krafterna att softa. Dags för en stor chailatte och strax sängen med fluffsigt täcke och kanske en novell av, och med, Stina Stoor, i Storytel.

I morgon ska jag beflita mig igen.


Man spa'ar...
 
Glaskonst
Yogapasset är slut...

Inga kommentarer: