torsdag 25 februari 2016

vägval

Alla dessa vägar. Jag nöter dem. Kan varenda stigning, sväng och egenhet. Uppstickande stenar och ojämnheter. Här är ett par till av mina favoriter. Mjukt, nästan lite fjädrande, underlag. Lagom mycket upp- och nerför. Ibland möter jag någon annan människa och ibland något djur. Hare, räv och rådjur ser en här förutom fåglar, förstås. Ibland kommer jag fram till en liten sjö. Jag tänker att till sommaren ska jag ha baddräkt med mig och ta ett snabbdopp. Men än ligger isen.



Apropå att springa. Nu är träningsresan bokad och betald. Det ska bli spännande och läskigt att träna tillsammans med andra, för en sådan lonesome runner som jag. Ett jättekliv ut ur komfortzonen. Men det ska väl gå bra, tänker jag. Jag är ju rätt bra på att gå in i min egen bubbla, när jag behöver det. Och så åker jag ju med en härlig vän, och kollega, och då ska det säkert gå fint! Det blir en rolig sak att se fram emot!


Inga kommentarer: