tisdag 2 februari 2016

balans

Lång dag idag. Vanlig tisdag (de blir bättre och bättre - eller så är det jag?) som förlängdes med en föreläsning på Nisbethska i Kalmar, kring systematiserad formativ bedömning i framförallt St. Anthony's Girls' Catholic Academy, Sunderland, som är betydligt mer progressiv än vad det kanske låter som. Mycket av praktiken kan vara svårt att applicera på svensk skola men många av idéerna och tankegångarna var ändå intressanta och inspirerande, tycker jag, och vi fick riktigt bra samtal i bilen, på väg hem. Jag var så trött och frusen att jag bestämde att detta får bli en vilodag, vad gäller löpningen. Det är många dagar kvar av veckan och ibland är det så skönt att dricka te och läsa och inte göra just mer än så. Ett bra sätt att hålla balansen, för mig.

Igår var det middag tillsammans med trevliga människor. Vi är några som ses hos varandra en kväll i månaden (oftast första måndagen) och turas om att bjuda på god vardagsmat och så snackar vi lite skit, bara.

Och helgen, då. Ett par dygn av massa gos och mys med Sigrun och trivsam och avslappnad samvaro med Matilda och Mike. Vi lagade vegankäk och kollade på Star Trek och tog raska långpromenader och sånna goa grejer.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad unge!

We are paying it forward sa...

Ja, där vilar inga ledsamheter! :)