torsdag 4 februari 2016

starstruck

Var kvar en extra stund på jobbet och när jag sedan kom hem tog jag mig ganska snart ut på en springrunda. Skymningen hade börjat falla men jag tog mod till mig och sprang upp mot skogen ändå. Utan pannlampan. Tänkte att det ju ändå var ganska ljust, men när skogen stod tät på båda sidor av vägen blev det ändå hyfsat dunkelt. Sedan passerade jag några små gårdar innan jag vände ner mot Byn och ljusen igen. Sprang på promenad- och cykelvägar som är mer, eller mindre, upplysta. Sista kilometrarna var det riktigt mörkt men himlens alla stjärnor glänste och blänkte över mig och jag önskar jag kunde fotograferat dem. Nu får de förbli i mitt inre fotoalbum, i stället, och samsas med andra minnesbilder.

En arbetsdag kvar. Studiedag med IKT-tema. Jag och två kollegor har satt ihop workshops utifrån övriga kollegors önskemål. Chefen fixar fika. Det kan bli en bra dag. Fredagar brukar bli det.


Inga kommentarer: