söndag 27 mars 2016

joyeuses pâques

Den här lilla sjön, alltså...

Livet är fullt av överraskningar. Matilda, Mike och Sigrun ringde på fredagen och undrade om de fick komma och hälsa på igen, ett par dagar. Har påven en kul hatt? Skiter björnarna i skogen? Så en skön springrunda och het dusch senare, ungefär, så var de här. Och vi har haft en trivsam helg. Massa Siggegos, förstås, men jag har också fått upp teven och soundbaren på väggen, en memoryfoammadrass på plats i min säng, istället för den gamla sletna från IKEA och så har vi långpromenerat och turats om att laga mat och om kvällarna, när lilla trollet somnat, har vi sett några avsnitt av nya säsongen av Vikings. Så himla mysigt och skönt!

Det blev ju lite tomt och stillsamt i huset när de åkt (Sigge kravlar sig framåt ganska bra nu och det är fullt ös mest hela tiden - kul!) så efter att ha plockat och fixat lite stack jag ut och sprang en runda i vårkvällen. Tunna jackan var för varm - blir vädret så här blir det t-shirtpremiär imorgon! Och kvällen har varit en enkel pastamiddag och Krig och fred. Just nu ser jag första delen av Det mest förbjudna. Kerstin Thorvall... jag har alltid tyckt hon varit spännande  ända sedan jag som tolvåring läste Vart ska du gå? Ut.




Inga kommentarer: