söndag 6 mars 2016

vykort från drömtiden

Jag är med i en FB-grupp som heter Du vet att du är från Karlstad om... För en tid sedan var det någon som la upp en radda vykort från tidigt sextital där. När jag såg det första kortet klack det till i hjärtetrakten någonstans. Jag tog en skärmdump och mejlade till mina parenteser. Jomenvisst. Den lilla blöjungen i turkos- och vitprickig liten kortklänning och den unga snygga kvinnan i cerise klänning, taxklackade skor och en korg i handen, till höger i bilden, är... jag och min mamma. Troligen är det sensommaren 1963* och jag är två och ett halvt år. Jag blev så glad av den här bilden. Varm, liksom.


(spelade och sjöng min pappa ofta under sena nätter, i min barndom)


* Det kan också ha varit sensommaren 1962. Det är lite svårt att veta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Så söt!

Vykort från den här byn på 60- och 70-talen skulle kunna ha haft med simhallen (den ser lite speciell ut) och om, i så fall, från det senare av decennierna, skulle jag kanske haft en chans att vara med, fast högst osannolikt inte, ändå, såklart. Grattis!

magda sa...

Visst är det underbart! En rolig överraskning!

Du får kolla upp det där med vykort från din by! Vem vet? :)

Teresa Terttu Brunzell sa...

Vad fint! Vilken överraskning!