onsdag 16 mars 2016

stundens njutning


Efter jobbet igår... jag hade verkligen en hel del att rådda med här hemma. Huset ska fyllas med efterlängtad familj och jag borde verkligen... men... jag hade sådant spring i benen och bestämde mig för att allt det där jag hade tänkt göra säkerligen skulle hinnas med ändå. Så jag bytte snabbt om, startade upp Kriget har inget kvinnligt ansikte och pulsklockan och gav mig ut. Och alldeles bortsett från att jag krigade ihop tretton kilometer, vilket i sig självt är satans skönt, så blev jag rikligen belönad där jag sprang i skogen och ut mot sjön där jag brukar vända och leta mig delvis andra vägar hem. Kvällen var mild och solnedgången fantastisk. Skogen doftade gott och sjön är nu isfri. Jag glömde tiden och bara sprang, lyssnade och andades.

Och ändå... hann jag med allt jag hade tänkt mig i alla fall! Till och med förbereda kvällens middag inför att förtrupperna, i form av Matilda, Sigrun, Johanna och Stitch hungriga anländer från Bunkeflostrand och Oslo.

Idag ska jag rätta en bibba religionstentor. På jobbet, that is.


Inga kommentarer: