fredag 15 augusti 2014

en alldeles v a n l i g fredag

Så sitter jag här. En fredagskväll i mitten av augusti. En alldeles vanlig fredag i slutet på en ganska vanlig vecka. Nu är jag igång med jobbandet och det känns bra. Konferenstrippen över Kalmarsund var lyckad i alla avseenden. Vi fick en del arbete gjort men också generösa möjligheter att röra på oss, ha trevligt och bonda. En del av mina kollegor är faktiskt GULD värda och de andra är inte så dumma, de heller!

Idag tog vi en fika, några stycken, innan vi samlades för en ganska tröttsam och lång dragning av bildningsnämnden. En kollega och jag kom att samtala om hur en bygger ett socialt liv när en flyttar omkring. Det är inte så lätt som par och det är inte lättare som singel. Hen frågade om jag avser fortsätta vara singel eller om jag är "på jakt". Hm. På jakt har jag inte varit på många länge. Jättelänge. Jag vet fan inte hur en gör. Och jag vill inte veta. Men jag tillstod att jag fördenskull inte skulle vara motsträvig om någon intressant man dök upp. Det gör det ibland. Eller... nej, det är ganska sällan. Jag är rätt petig. Och... det är ju så mycket enklare om det dyker upp någon som tycker jag är intressant, också. Och det är nog där knuten ligger. Ömsesidigheten. Men... skitsamma. Jag gillar mitt liv och värderar min frihet. Jag är inte till salu*.

Den här kvällen ska bara få... vara. Efter jobbet stack jag en sväng till gymmet för att bara cykla en stund. En lång stund. Sedan fick det bli varm quinoasallad och en alkoholfri Mikkeller. Den var överraskande god! Nästan lika god som Oppigårds Amarillo. Nästan, alltså. Varför alkoholfri? Ptja, varför inte? Fast... i det HÄR blogginlägget finns en ledtråd till det som väl är den egentliga anledningen. You do the maths.

Jag är dödsens trött och det får bli tidig läggning, även om det är fredag och en kanske ska häcka uppe, av ren tradition. Möjligen kanske jag virar in mig i en gosig filt, drar på lite bra musik och tänder shishan en stund, ute på altanen. Nu börjar de ljumma kvällarna bli dyrbara.

Här är en vacker kärlekssång...




*jag är snarare en fullständigt unik once-in-a-lifetime gratismöjlighet. Men bara för rätt man.
  ("karlar" göre sig icke besvär ;))

Inga kommentarer: