måndag 11 augusti 2014

nyårsdagen!

Poppies i dödens skyttegravar...
Fan, vad jag sov dåligt i natt. Kom inte dragande med superfullmånen för jag hör till de där skeptikerna som sover som en sten, även när månen är rymdfull. Utom just i natt. Jag tror snarare det var anspänningen inför att börja jobba igen. Ungefär som att jag skulle ha glömt bort hur en gör, liksom. Trögstartad var jag (vi...) men allteftersom fick jag upp farten lite och när jag, sent omsider, slet mig från arbetsplatsen hade jag hunnit planera ett par introduktionslektioner som jag tror kan bli bra kursuppstarter, snacka lite med arbetslaget, fika, skratta och bli uppdaterad, planera en liten kompisträning, få/ge en och annan kram, återse kollega som slutat och som jag kommer toksakna, spåna på en temadag, ordna lite med ett par virtuella klassrum, se över mitt schema och antal utdelade lektioner och få en del korrigerat, mejla med en elev, fika, beställa lite bra skönlitteratur och... en del annat. Inte så pjåkigt ändå, för en första arbetsdag. Dessutom med chefens välsignelse. Han poängterade vikten av att mjukstarta och det tog vi nog alla fasta på.

Efter jobbet var det skönt att dra på träningskläderna och bege mig ut i motionsspåret. Det var tungt idag men det gick aningens, aningens "fortare" än igår och dessutom fick jag möjligheten att växla några ord med en annan löpare och önska lycka till innan jag vacklade mot bilen där en stor flaska kallt vatten hägrade. Min spotifylista är för övrigt gudomlig!

Nu sitter jag på altanen, efter en snabb omelettmiddag med allehanda grönsaker, och bara njuter av kvällssolen medan äppelträdens grenar sakta ger med sig. Strax ska jag gå in, diska lite snabbt och sedan krypa upp i soffan med en gosig filt och kolla lite nyheter och kanske pyssla med någon virkning, eller nåt.

Vardagen är här! Och tänk... det tycker jag om!



Inga kommentarer: