tisdag 5 augusti 2014

fara å flyga

Morronpromenad ut till Skøyen - och tillbaka!
Erhms. Jag är sugen på en liten resa. Igen. Har ett par extra dagar att ta ut i höst (kompledighet) och tänkte att det skulle sitta fint med en långweekend i någon storstad, under höstlovsveckan. Budapest och Barcelona har jag aldrig varit i, och Kristofer pratade också väldigt varmt om Bukarest (vilket förvånade mig... jag med mina fördomar om limsniffande gatubarn, tiggare och annan misär...). Prag kan vara värt ett återbesök, liksom London, Edinburgh eller Amsterdam. Men... sedan dök den här artikeln upp i mitt facebookflöde och... nu vet jag, med säkerhet, att det är till Istanbul jag vill åka! Någon som vill med? Seriöst, alltså!?


Akerselva

Ingens Gate.

Schysst söndagshäng på BLÅ.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Istanbul är fantastiskt!
Åk, åk!

magda sa...

Jaaa! :)

Anonym sa...

Fast så mycket misär med barn som tigger och är drogade som jag såg i Istanbul vete katten om jag sett någon annanstans. Svårt att tänka mig att Bukarest skulle vara värre. Annars är förstås Istanbul fint, men det drog ju ner det hela rejält. Ingen kul syn.

magda sa...

Kan jag tro att det gjorde, Patric. :(

Men... jag åker nog ändå. Kollade på lite flyg & boende tidigare idag.