torsdag 7 augusti 2014

kakmonstret

Torsten i motljus
Igår åt jag kakor. Både smaskiga scones med sylt och clotted cream och en synnerligen delikat tranbärs- och mandelmassekaka med en liten klatt vispad grädde uppepå. Men har en cyklat först 16 km till The Tea Room och sedan, efter kaksmaskande och timmar av trivsamt samtal med Annhelen, cyklar de 16 km hem igen - då är det ett nollsummespel, kalorimässigt. Om en inte rentav ligger på minus. Som ren bonus fick jag också se ett stort, vackert rådjur hoppa över vägen i två långa språng, bara några meter framför mig, där jag trampade hemåt!

När jag kom hem såg jag att något hänt i min trädgård...

Änglar finns!

Vad sker idag, då? Solen skiner från klarblå himmel och luften är lätt och skön att andas. Fyra lediga dagar kvar och efter ett pass på gymmet ska jag baka kanelbullar och framåt eftermiddagen kommer Erica och hänger på altanen. The mys is on!

Bicycle Race - The Queen
(Nej... idag vill jag inte. Ett par kroppsdelar ömmar en smula... ;))

Cykla är lycka! Lycka är det nya svarta!

Inga kommentarer: